01 maj 2008

Jag var på stickkafé

Jag var på stickkafé hos Garnhärvan i tisdags.

Det var sista gången för i vår så det var lite extra med garnlotteri och smörgåstårta. Och Garnhärvans garnlotteri är ju helt underbart. Man köper en lott, som är ett garnnystan, som man sen kan vinna på. Fast det är ju en vinst även utan en vinst, eftersom lotten är ett nystan så är det en vinst.



Det här lotterna köpte jag, ja de fyra översta, det nedre Regia-nystanet kompletterade jag med så det skulle räcka till ett par sockar.

Det högra av lott-garnerna är ett nytt garn, Nimbus från Zitron, 100% ekologisk merinoull. Jag kunde inte låta bli att prova o kroka i garnet, så skönt att jobba med och vilken provlapp det blev!


Nu blir ju bara frågan vad jag kan kroka för något "riktigt" av garnet.

1 kommentar:

Marias garnhändelser sa...

Blev det något riktigt?