28 juli 2009

Man kan tro...

...att jag har varit ledig.
Men så är det inte.
Jobbat har jag och för övrigt tagit det lugnt.
Jo, jag har ju tittat på mina sovenirer från Japan och "läst" i vissa.
De mjukaste jag hade med hem var detta:



Det blev inte mycket garn, jag trodde att jag skulle köpa fina sidentyger, men inte hittade jag det.
Men de garner som kom med är fina.
Nystana är ullgarn som jag köpte på Sticksymposiet, hemfärgat av någon duktig japanska, härvan är silke köpt på Avril.


Och det hårdaste som kom med hem är detta:





7,5 kg böcker. Ryggsäcken var tung, men det var bara att bära och se glad ut så att ingen på flygplatsen fick för sig att väga den.
Mycket roligt i den högen, allt från matlagning till broderi.
Jag kan ju inte läsa vad som står, men bra bilder och beskrivningar gör dom nyttiga i alla fall.

4 kommentarer:

Sanna T Sköld sa...

Åhh, vilka fina garner du fick med dig hem!!! Jag hade också mest böcker med mig hem.

Inger sa...

De färgerna gillas högt.Förstår att den bunten böcer vägde en hel del.

Metta sa...

Så härliga garner och vilka underbara blå färger du hittade.

Kul med så mycket nya böcker. Japanska böcker har så mycket instruktiva bilder att följa, även om man inte kan läsa dem.

Stick-kine sa...

Ljuvliga blå garner - förstår att du föll för dem! Ser fram emot att höra om din resa!