20 februari 2010

Det var nog tur!

Jag hade ju köpt biljett i tid.
Och jag hade anmält mig till årsmötet, och jag såg fram mot att träffa folk och titta på allt som finns på syfestivalen.
Så jag gick upp tidigt i morse för att se om jag kunde hitta bilen under all snö.
Jodå, det var inte så farligt.
Så jag var i god tid på centralen för att hinna hämta ut biljetten och köpa något färdgodis.
Jag satte mig o väntade.
Och det fick jag göra.
Tåget skulle gå 9:00
Första beskedet var 9:20
Sen kom 9:25
När det kom upp 9:30 på skärmen och jag dessutom insåg att på mitt tåg skulle tre tågs passagerare samsas, då gick jag till kassan och frågade om jag kunde få lämna tillbaks biljetten.
Det gick så bra.
Så min resa slutade med att jag åkte hem och stickade istället.
Även om det var mitt eget beslut så kändes det lite trist att inte komma upp till Älvsjö och syfestivalen.
Nu på kvällen så tittade jag på Sj´s sida, för att se om det tåg som jag skulle åkt hem med gick i normaltid.
Det var inställt.
Även nästa tåg hem var inställt.
Då kändes det väldigt skönt att vara hemma!
Jag slapp att sitta på Stockholms central en lördagnatt, utan att veta när jag skulle komma hem.
Men jag hoppas att alla andra som var ute o reste kom hem i någotsånär vettig tid.

2 kommentarer:

Pixi sa...

Det var väl bra beslut,inget vidare att sitta fast och bli försenad gång på gång!!Stickar du på den vackra sjalen? =)

Karin sa...

Vi saknade dig, men det var nog ett klokt beslut att inte åka i snövädret! Hoppas att vi ses nästa gång!