04 augusti 2011

Tung resväska?!

Jag tyckte att min resväska blev så tung på hemvägen.
Jag hade väl inte köpt så mycket.....bara lite garn!

Av Sirri köpte jag på symposiet ett ganska så grovt garn.
Inget för mjuka kläder, men till en kasse, kanske krokad, blir det bra.

I Sirris affär i Torshamn så hade de ett större utbud.
Fina färger och mjukare garn.
Jag tror att det skall bli en väst eller något sånt.
Det roliga med Sirri är att de använder enbart Färöisk ull i sina garner.

Så fanns ju Snaeldan. Den äldsta(?) garntillverkaren på Färöarna.
De hade det entrådiga garn som passar att sticka färösjalar med.
Jo jag tänkte mig en dubbel en och kanske lite mer...


Snaeldan hade tvåtrådigt garn också, vem kan motstå det?
Inte jag i alla fall.

En dag var vi på utflykt och var bland annat på ett museum.
De hade en fin utställning med stickade saker och i shopen dessa två böcker.
En med mönster på sjalar och en med flerfärgsmönster.
Mycket trevligt!

2 kommentarer:

fale artut sa...

Du vann auktionen på hjortronmyren!
Skicka din adress på min mail: sjovik.fredholm@telia.com
Du får då också de uppgifter Du behöver.
Tack så hjärtligt!

Anonym sa...

Hej! fastnade för ett nystan du köpt, vet du om de har någn hemsida man kan beställa ifrån?:)

Mvh jenny (annajennymaria@hotmail.se