29 oktober 2012

Diagramälskarens mardröm!...

Jag tycker om diagram att sticka efter.
Jag får en bild hur mönstret skall se ut.
Det är enkelt att följa.

Så har jag gett mig in på detta!


En jättefin kofta från Annette Danielsens bok "Strik en Stund", den syns på bilden.
I boken finns inte ett diagram!
Mönstret är skrivet med ord! i tre kolumner på varje sida!
Jag har gruvat mig!
Till slut insåg jag att jag var tvungen att ha varje varv på en rad i alla fall.
Så det blev att skriva av varje varv på ett papper, som jag sen satte upp på min magnetplatta, där det går att sätta en markering för där jag är.

Nu har jag stickat 7 varv....
....och det är inte så hemskt. Det kommer nog att gå bra.

3 kommentarer:

solveig sa...

Precis du!
Kramar!

Stick-kine sa...

Jaha jaha, det är väl bara att bita ihop och vara glad - vet att du grejar det!

Inger sa...

Klart det kommer att gå bra, lite ovant kanske, men det går.